VACANCES A TROSLY (FRANÇA)

Aquesta Setmana Santa ha sigut molt especial per tota la gent del Rusc. Hem anat a passar una setmana a la Comunitat de Trosly, al nord de París.

Trosly és el poble on Jean Vanier va fundar les Comunitats de l’Arca l’any 1964, concretament en aquesta casa.

Vam viatjar unes quaranta persones, la majoria en autobús i uns quants en avió.

A Trosly ens esperava el nostre amic Alain, que va compartir quatre anys amb nosaltres al Rusc,
vam estar molt contents de retrobar-nos.

Ens vam allotjar en diferents cases d’assistents i també a la casa de l’Alain.

Vam celebrar la Setmana Santa i també vam poder visitar algunes llars i tallers de la Comunitat de Trosly.

La llar que vam visitar era molt gran i molt ben adaptada.
També vam visitar un Centre Especial de Treball on feien ceràmica, mosaics, espelmes, sabó, i treballaven el metall.

A més feien manipulats per empreses de la zona i fins i tot fèien agricultura ecològica, amb la seva botiga on venien els seus productes.

Tenen també un centre ocupacional on fan activitats com teatre, diverses manualitats, gimnàstica, etc…

El divendres vam anar a visitar Compiegne, on hi ha una altra comunitat i vam participar del Viacrucis que van organitzar. Allà vam trobar a Phillipe, la primera persona acollida en la Comunitat de l’Arca per Jean Vanier.

I el dissabte vam visitar París!
Vam començar per Mont Maitre on vam passejar pels seus carrers i vam pujar fins al Sagrat Cor.

Després vam anar a dinar als peus de la Tour Eiffel. Hi havia molta gent així que la vam veure des de baix. Però si que ens vam fer la foto amb tot el grup!!

I el diumenge vam agafar les maletes i després de disset hores de viatge vam arribar a Tordera!!!

Manuel: Dormí con el Jordi Carbonell, me lo pasé muy bien. El desayuno me gustó mucho. Y también me gustó pasear por Mont Maitre.Juana: Fue muy bien, comimos bien. Me gustó mucho la iglesia aunque no entendía lo que decían. Había mucha gente y el viaje un poco largo. Pero me lo pasé bien.Anna: M’ho vaig passar bomba! El menjar em va agradar molt i dormia amb la Nuri Clota. També vam anar de passeig.Juanito: Me gustó mucho ver al Alain. Y la iglesia, había una chica que cantaba muy bien. Me gustó mucho pasar la semana santa y ver a Jean Vanier.

Magda: Em va agradar molt quan vam anar a la Tour Eiffel, els tallers de Trosly i el barri dels pintors. Encara que va ser una mica cansat perquè el viatge va ser molt llarg. Va estar molt bé.Jaume: El viatge d’anada va ser molt llarg, més que el de tornada. A Trosly va ser més descansat. Em va agradar molt la Tour Eiffel.